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International Journal of Management and Technologies

Rédacteur en Chef: Dr. Ghazi Zouari
L’International Journal of Management and Technologies (IJMAT) est une revue scientifique internationale en libre accès, indexée et à comité de lecture, publiée trimestriellement par LARTIGE de la FSEGS, à l’université de Sfax - Tunisie. Il publie des articles de recherche de haute qualité dans tous les domaines de management, technologie, économie, administration des affaires, finance et comptabilité et s'intéresse à la fois à la recherche théorique et appliquée.
« L’IJMAT » est dotée d’un comité de lecture international comportant les meilleurs chercheurs Universitaires des centres de recherche et des universités les plus réputées dans le monde pour promouvoir la recherche contemporaine qui contribue aux connaissances des théoriciens et des praticiens sur le domaine du management, technologies de l’information et la communication, administration des affaires et du financier et comptable, et ce afin de contribuer à l’innovation technologique en générale.
Le premier numéro du journal est apparu au mois de novembre 2005 comportant différents articles formant un dossier intitulé « Les e-management outils et méthodes pour intégrer la société de l’information ».
Veuillez consulter notre Guide pour les auteurs pour plus d'informations sur la soumission d'articles.

The impact of the quality of the internal control system on the financial performance of banks: an applied…

This study aimed to demonstrate the effect of the quality of the internal control system on the financial performance of banks, as…
صلاح محمد بشير الفاخري و جمال شعيبي

Corporate Governance, Corporate Social Responsibility Disclosure and Firm Value

The main aim of the current study is to explore the effect of corporate governance and corporate social responsibility disclosure…
Alradad Mohammed Awad

The impact of the Marketing Mix on achieving Competitive Advantage in the Iraqi General Company for…

The study is intended to observe and focus on the influence of the marketing mix - product, pricing, promotion and distribution to…
أحمد الفريخة و طارق حسن العبادي

Integration between the perspectives of program budget, performance and contractual budget and its reflection…

The study aims to outline a general framework for balancing programs and performance that can be used in the Iraqi budget for investment…
منير بن عيسى و سعد جبار حسين الزبيدي

The Role of Governance and Financial and Accounting Education to CEOs on the Disclosure of social responsibility

There is a development in the economy in general, and this requires an increase in the level of disclosure by companies. Some companies…
Modi Almaiman

The Impact of Diversification on the Portfolio Performance: Risk and Return

The major objective of this research is to examine the effect of diversification on portfolio risk and return in Saudi Stock Exchange…
Wejdan Alotaik

The impact of the commitment to financial reporting on the risks of insurance contract portfolios according…

The research mainly aimed to study the impact of the commitment to financial reporting on the risks of insurance contract portfolios…
رند صباح حسين و جمال شعيبي

The impact of the information technology systems on external audit standards to improve the quality…

The study seeks to know the extent of the impact of information technology systems (programs, expert systems, communication systems)…
Nebrass kamel mahmoud and Ghazi zouari