close

International Journal of Management and Technologies

Rédacteur en Chef: Dr. Ghazi Zouari
L’International Journal of Management and Technologies (IJMAT) est une revue scientifique internationale en libre accès, indexée et à comité de lecture, publiée trimestriellement par LARTIGE de la FSEGS, à l’université de Sfax - Tunisie. Il publie des articles de recherche de haute qualité dans tous les domaines de management, technologie, économie, administration des affaires, finance et comptabilité et s'intéresse à la fois à la recherche théorique et appliquée.
« L’IJMAT » est dotée d’un comité de lecture international comportant les meilleurs chercheurs Universitaires des centres de recherche et des universités les plus réputées dans le monde pour promouvoir la recherche contemporaine qui contribue aux connaissances des théoriciens et des praticiens sur le domaine du management, technologies de l’information et la communication, administration des affaires et du financier et comptable, et ce afin de contribuer à l’innovation technologique en générale.
Le premier numéro du journal est apparu au mois de novembre 2005 comportant différents articles formant un dossier intitulé « Les e-management outils et méthodes pour intégrer la société de l’information ».
Veuillez consulter notre Guide pour les auteurs pour plus d'informations sur la soumission d'articles.

The Financial inclusion indicators in measuring the level Earnings quality For a sample of banks Iraqi…

The aim of the study is to delve into the concept Financial Inclusion. It aims to disseminate financial and banking products and services…
Abbas Jalil Muhaisen Ali Al-Shuwaili & Houda Ben Mabrouk

The role of banking financial intermediation in development Financial performance for a sample of banks…

This study show the role of banking financial intermediation is clear in the activity of the capital market and its development through…
Alaa Ali Rahm & Houda Ben Mabrouk

Modern schools of economic thought and their impact on the growth of the economies of developing countries…

The research dealt with the theoretical framework, cognitive foundations and literature related to modern schools of economic thought…
Maethar Timol Shabl Al-Shabani and Younes Boujelbène

Impact de l’intelligence artificielle sur l'efficacité de la gestion stratégique des coûts : Cas des…

L’étude visait à évaluer l’impact des investissements dans les technologies d’intelligence…
Sinan Rahim Jassim

The impact of corporate governance mechanisms on financial performance: evidence from S&P 500 listed…

The purpose of this papaer is to study the impact of CEO characteristics and board of directors' traits on corporate financial…
Soumaya Abbassi & Siwar Ellouz

The impact of e-marketing on the organizational identity of banking institutions: A field study in the…

E-marketing holds significant importance, especially for institutions with financial activities, given the business environment characterized…
Zahraa Abderazak Ghafouri Al-Najjar and Mouna Damak

The impact of empowerment strategy in achieving strategic success: An Analytical Survey Study in the…

The research adopted the empowerment strategy as an explanatory variable and strategic success as a response variable. The sample…
Ahmed Hassan Aliwi Al-Yassari and Ramadan Khamakhem

The Impact of Strategic Leadership on Crisis Management Through the Mediating Role of Human Resource…

The paper aimed to identify the strategic leadership practices in the directorates of the training complex affiliated with the Iraqi…
Milad Ghazi Barghash and Mounir Ben Issa